Elżbieta Małgorzata Jagiełło jest doktorem nauk ekonomicznych i adiunktem w Instytucie Badań Rynku i Konsumpcji. Od ponad 10 lat specjalizuje się w tematyce konkurencyjności gospodarki. Zarówno w swoich artykułach, jak i książce pt. Strategiczne budowanie konkurencyjności gospodarki (2008) opowiada się za potrzebą integrowania różnych podejść badawczych w procesie coraz głębszego poznawania zjawiska konkurencyjności i przedstawia autorską koncepcję Zintegrowanego Modelu Konkurencyjności Gospodarki.
W monografii autorka ukazuje szeroką panoramę polskich osiągnięć i ustaleń w zakresie makrokonkurencyjności na tle dorobku światowego. W ramach tak zarysowanej szkoły polskiej wyróżnia cztery nurty badawcze. Jednocześnie przypisuje szczególną rolę kapitałowi społecznemu i jakości instytucji w kształtowaniu konkurencyjności gospodarki będącej w okresie post-transformacji.
Z racji swojego poznawczego, jak i praktycznego charakteru książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności przedstawicieli administracji rządowej oraz studentów ekonomii i zarządzania. Motywem przewodnim książki jest zdanie:
„Zwiększanie konkurencyjności to nie sprint WZROSTU –
to MARATON ROZWOJU GOSPODARCZEGO”.
***
Z recenzji prof. dr hab. Leszka Jasińskiego:
„Pojawiła się publikacja wartościowa i oryginalna. Poszczególne teorie są omawiane kompetentnie i przy wykorzystaniu obszernej literatury przedmiotu. (….) Myślę, że została w niej zawarta wyraźna większość ustaleń dotyczących konkurencyjności, jakie pojawiły się na świecie i w Polsce.(…) Uważam [ją] za udaną i wnikliwą prezentację problemu konkurencyjności międzynarodowej, uzupełnioną o cenne propozycje własne autorki.”
Okładka: miękka
Liczba stron: 200
Format: b5
Rok wydania: 2014
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Napisz recenzję do tego produktu, a otrzymasz od nas 20 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zalogowanych i zarejestrowanych w naszym sklepie.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.